Zlyhanie – je to jeden z najväčších obáv ľudí v podnikateľskom svete. Obávajú sa, že toľko, že skončia od čohokoľvek, čo sa zdá, že by to viedlo k tomu. To spôsobuje, že im chýbajú veľké príležitosti, ktoré by mohli mať za následok veľký úspech
Namiesto toho, aby utiekli pred zlyhaním – čo ak ste k nemu bežali? Čo ak ste využili každú príležitosť a nestarali ste sa o to? To by pravdepodobne viedlo k mnohým neúspechom, ale niektoré skutočne veľké možnosti rastu pre vaše podnikanie.
Zapnutie zlyhania v podnikateľskom úspechu
Dôvodom, prečo sa bojíte zlyhania, je to, že si myslíte, že je to zlá vec. To dáva zmysel, pretože aj ako dieťa ste pravdepodobne povedali, že niečo nesprávne bolo zlé. Teraz je čas pozrieť sa na to, že nerobíme niečo správne ako dobrú vec.
Práca so zlyhaním
Vaša prvá reakcia na neúspech je pravdepodobne hnev a frustrácia. Potom, čo sa vám to podarí, budete v depresii. Prečo? Pretože ste chceli iný výsledok, a nedostali ste to. Si naštvaný, že si to nedostal a si naozaj smutný, že budeš musieť ten sen ukončiť.
Namiesto toho, aby ste to skončili, zistite, ako môžete veci zmeniť. Vyskúšali ste napríklad nový marketingový plán. Z neho ste nevytvorili žiadne peniaze. Namiesto toho, aby sme to vynechali, prečo nezistiť, čo ju urobilo neúspešnou a zmeniť jej časť?
Čím viac sa vám nepodarí, tým viac sa naučíte. Vezmite si lekcie, ktoré dostanete z neúspechu, a využite ich na niečo iné. Nemusí to byť niečo radikálne odlišné, len toľko, že môžete skončiť s rôznymi výsledkami.
Len preto, že niečo nefunguje, neznamená to, že zlyhal. Niečo zlyhá len vtedy, keď ho úplne opustíte. Vpred s tým, čo robíte ukazuje, že pracujete na tom, aby bol úspech.
Presunutie dopredu so zlyhaním
Niekedy musíte opustiť to, čo nevyšlo. To neznamená, že nemôžete použiť to, čo ste sa naučili. Napríklad máte klienta, ktorý nie je spokojný s vašou prácou. Bolo to neuspokojivé, pretože klient veril, že je to nízka kvalita, alebo nedodržal uvedené pokyny. Môžete si vziať tieto informácie a poraziť sa, alebo sa môžete presunúť ďalej a využiť ich na zlepšenie svojho podnikania.
Ak sa klient domnieva, že to bola nízka kvalita, zistite prečo. Vezmite si tieto informácie a využite ich na zabezpečenie toho, aby iná práca, ktorú vykonávate pre iných klientov, nebola rovnaká. Ak sa práca neriadila pokynmi, uistite sa, že ste si viac vedomí pokynov iných klientov. To môže byť dobrá lekcia v tom, ako musíte urobiť krok hore, čo bude vaše ďalšie klientov spokojní s vami.
Keď sa dokážete naučiť od nešťastných klientov, zlyhania vás nebudú cítiť tak zle. Nielen to, že vám pomôžu urobiť viac pre ostatných, čo bude zase viesť k viac odporúčaní a podnikania. Ak to dokážete urobiť, tieto zlyhania sa zmenia na viac peňazí!
Nepozerajte sa na zlyhanie, ako je to hrozná vec, ktorá vás zničí. Pozrite sa na to ako na príležitosť pre rast vášho podnikania.